Danas većina vas sigurno zna šta predstavlja GPS praćenje vozila. Pod različitim nazivima ova usluga je prisutna gotovo svuda. Dosta firmi je koristi kao moderan alat za upravljanje voznim parkom, a u vreme kada su troškovi transporta veoma visoki, pokazala se i kao efikasan način uštede. Slični sistemi se koriste i za praćenje osoba, tereta, plovnih ili drugih pokretnih objekata.
Pre par godina nije bilo tako. Mali broj firmi, uglavnom velikih, prvi je započeo sa praćenjem svojih vozila. Ponuda uređaja i odgovarajućih aplikacija bila je vrlo mala, kvalitet usluge sličan. U tim okolnostima, započeli smo i razvili sopstveno rešenje za praćenje vozila koje već par godina uspešno funkcioniše u praksi. Više manjih i većih firmi širom Srbije danas koristi SmartTrack za praćenje svojih vozila.
Princip rada
U vozila koja se prate ugrađuje se GPS uređaj. Uređaj dobija GPS signal i na osnovu njega utvrđuje svoju geografsku poziciju, smer kretanja i brzinu. Uporedo, očitava stanje ostalih senzora na vozilu ukoliko su povezani i tako dobijene podatke, posredstvom GPRS mreže, šalje na server. Server prikuplja podatke od svih uređaja, obrađuje ih, skladišti i po potrebi distribuira korisnicima.
Sa druge strane, korisnik ima svoj korisnički nalog i sa njim može da pristupi sistemu bilo sa kog računara ili android telefona koji imaju izlaz na internet. Iz korisničke aplikacije, moguće je pratiti vozila u realnom vremenu ili izvršiti pretragu kretanja za izabrani interval. Dobijeni podaci se prikazuju vizuelno na mapi i u obliku tabele. Osim toga, postoje i druge funkcionalnosti i izveštaji koje korisnik može sam da generiše ili ih dobija redovno putem mejla.
Svrha praćenja vozila
Zavisno od delatnosti firme i veličine voznog parka, različiti su motivi korišćenja usluge praćenja vozila. Preduzeća koja se bave transportom, distribucijom, prevozom, kurirske službe i ostali koji imaju veće vozne parkove korišćenjem ove usluge direktno podižu kvalitet sopstevnih usluga. Firme kojima transport nije osnovna delatnost, a imaju više vozila u svom voznom parku, mogu da optimizuju upotrebu svojih vozila, povećaju efikasnost i spreče zloupotrebe. I jedni i drugi, korišćenjem ove usluge ostvaruju uštede u poslovanju.
Osim direktnih i pouzdanih informacija o trenutnoj poziciji i statusu vozila i uvida u istorijat kretanja, evo još nekih efekata:
Uzimajući u obzir sve navedene efekte i mogućnosti koje dobija korisnik usluge, usluga vrlo brzo postaje isplativa. Gotovo da nema firmi sa više od par vozila koje već ne koriste ovu uslugu ili nisu razmišljale o njenom uvođenju.